Anderson Cooper meleg és büszke

Anderson Cooper: “The Fact Is, I’m Gay.” – The Dish | By Andrew Sullivan – The Daily Beast.

A CNN klasszikus arcélű riporter-műsorvezetője egy, a publicista-blogger Andrew Sullivannek írt (és egyetértésével nyilvánosságra hozott) mailben jelentette be hivatalosan, hogy meleg. Ez egyrészt nem lep senkit, akit érdekel az ilyesmi; az Out magazin például 2007-ben Amerika második legbefolyásosabb meleg személyiségeként szerepeltette toplistáján Coopert.

Másrészt viszont érdekes és érdemes elolvasni a meleg ügyekben általában elég radikális Sullivan által közölt levelet, mivel Cooper részletesen ír benne arról, miért nem válaszolt korábban soha a magánéletére vonatkozó kérdésekre, illetve miért gondolja most mégis úgy, hogy helyesebb, ha feladja eddigi stratégiáját.

“Mindig úgy gondoltam, hogy egy riporternek nem kell nyilvánosan beszélni arról, hogy kire szavaz, milyen vallású, kit szeret. Amíg a munkáját tisztességesen és őszintén végzi, mindegy, hogy mi történik a magánéletében. Egész pályafutásom alatt ehhez az elvhez tartottam magam, még akkor is, amikor direktben rákérdeztek, hogy meleg vagyok-e” – írja.

“Az utóbbi időben azt kezdtem mérlegelni, vajon a magánéletem védelmének szándékolatlan következményei nem nyomnak-e többet a latban, mint személyes és szakmai elveim. Világossá vált, hogy mivel ilyen sokáig nem beszéltem a magánéletem bizonyos aspektusairól, azt a valótlan benyomást keltettem, mintha takargatni próbálnék valamit… Ez rossz érzés, hiszen egyszerűen nem igaz.”

A transzparencia és a klasszikus, neutrális riporteri pozíció viszonyán, ellentmondásain vagy éppen ennek az ellentmondásnak a látszólagos voltán nem csak azoknak az amerikai sztárújságíróknak érdemes elgondolkodniuk, akiket rendszeresen kérdezgetnek arról, vajon melegek-e. Szerintem.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

