73%-kal nőtt a New York Times példányszáma egy év alatt

Editor & Publisher ®.

A lenyűgöző adat elsősorban annak köszönhető, hogy tavalyhoz képest radikálisan megváltoztak az amerikai terjesztési audit szabályai. A lapok példányszám-adataikba immár beszámíthatják a különféle mutációk és, ami a NYT esetében lényegesebb, a fizetős digitális verziók vásárlóit is. A március 31-ével záró évről szóló jelentés szerint a New York Timesnak már több digitális, mint nyomtatott vásárlója van (807 ezer és 780 ezer).  A NYT paywall, vagyis a webes kiadást fizetéshez kötő rendszer az audit-módszertani váltással gyakorlatilag egy időben, tavaly március 28-án indult. A napi átlag 807 ezer fizető digitális olvasó mindenesetre igen impresszív szám, még ha nem is teljesen egyértelmű, hogy mi van mögötte.

A fizetős online tartalom úttörője, az összesített példányszámlistát vezető Wall Street Journal napi 552 ezer digitális olvasóról számolt be. A digitális forgalmat tekintve jócskán lemaradva harmadik a New York-i bulvárlap Daily News.

A 25 legnagyobb amerikai napilap közül a legjelentősebb példányszám-veszteséget (a módszertani lazítás ellenére) a Washington Post szenvedte el 2011 és 2012 márciusa között; közel 8%-kal csökkent a forgalom.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s