A felhasználói vélemények manipulálásával zsarol a Yelp?

Business Owners Seek To Revive Payola Lawsuit Against Yelp

Maga az ügy nem friss, de csak most találkoztam vele. Van ez a Yelp nevű, nagyon sikeresnek számító szájt, amin a felhasználók írnak véleményeket éttermekről, boltokról stb., meg pontozzák is őket. A Yelpet 2010-ben bíróság elé citálta egy csapat érintett üzlettulajdonos, azzal a váddal, hogy a Yelp salesei azt ajánlották nekik: elsüllyesztik (az oldalon nehezen megtalálhatóvá teszik) az üzleteikről szóló negatív kritikákat, ha vesznek tőlük reklámot.

Az ügy több szempontból is érdekes:

– Korábban azzal dobta ki a bíróság a keresetet, hogy a Communications Decency Act szerint a szolgáltató nem felelős a felhasználói tartalmakért. A reménybeli felperesek természetesen azzal érvelnek, hogy a felhasználói vélemények szerkesztésére, elhelyezésére már nem vonatkozik ez a védelem.

– Ha igaz, amivel a Yelpet vádolják, akkor itt a klasszikus revolverújságírás legszebb hagyományait sikerült a web2 követelményeinek megfelelően újjáéleszteni.

– Nyilván nem függetlenül attól, hogy nem csak Magyarországon küzdenek a különféle online közösségi szolgáltatások azzal, hogy valahogy pénzt is kéne keresniük.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s